Selasa, 7 September 2010

Amir sudah 2 tahun


Alhamdullilah Amir Nasser sudah genap 2 tahun.Syukur pada Allah dipanjangkan umur si kecil ini.

Tok Pekan cakap dah 2 tahun boleh la ada adik lagi..huhuhu insya allah tok kalau ada rezeki.

Amir demam dalam gerbang nak memasuki umur 2 tahun.

Sejak Ahad dia demam...saya pun emergency leave 1 hari coz memikirkan di sekolah hanya tinggal 2 orang cikgu sahaja yang ada,yang lain sudah balik kampung..bimbang mereka tak terpantau demam Amir.

Kami sebenarnya tidak pernah membuat sambutan hari lahir untuk anak2...masa Ammar umur 1 tahun kami pernah beli kek untuk di makan.3/4 dari kek kami beri kepada pengasuh pada masa tu.1/4 lagi kononnya kami akan makan ler tapi sampai berkulat dalam peti ais..si Ammar masa tu pun tak mau makan kek.

Saya dan hubby bukan pengemar kek..tambah lagi kalau kek yang ada krim ,cantik2 di hias...kecuali kek yang pn ramlah buat-sekarang tak merasa dah, pn ramlah kata tak kuasa aku nak layan dah tua2 ni..hubby lagi ler , dia hanya makan makanan yang ruji je pada pandangan saya..kalau suruh dia makan pizza,mc d,kfc,kenny rogers,puding2,kek,biskut2,menda yang merapu2 katanya tu bukan makanan dia dan tak pandai makan..boleh je makan tapi itu bukan makanan dia hehehehe...lawak jugak eh dan poyo..makanan mmoden2 ni katanya dia tak tau nak makan..chicken rice shop pun saya yang ajar p makan, sebab dia suka nasi ayam jadi sekarang dah pandai order sendiri...sebelum ini tak pandai kena tunggu saya ada.

Upss berbalik pada citer besday boy..Amir setakat ini alhamdullilah membesar pada skala yang normal..tak pernah sakit samapai masuk hospital, demam,selsema,batuk tu saya kira normal berjangkit dengan kawan2 di sekolah..sudah boleh bercakap ayat yang simple2...tapi kalau panjang2 dia akan merapu dan meraban entah apa2..pulak tuh paksa orang bagi respon kalau buat derk je di tampar2 nya suruh bagi respon paling tidak cakap oo ye ker..

Amir yang pemalu dan cool..kurang pandai berdikari sket lebih bergantung pada abang dia..confident level lebih kalau abang ada bersama..suka bergaduh!!!!hari2 bergaduh dengan abang Ammar OK..yang ajar bergaduh pun abang Ammar jugak..kalau tiba hangin geramnya abis la Ammar..tapi Ammar kadang2 akan pujuk adik dia,"dah adik ..dah dah..diam..diam..main sama2 ek..kongsi-kongsi".Apa yang Ammar buat dia pun nak buat sama.

Amir orangnya manja..manja dengan umi lor..dengan abi?jarang2 pasai berebut dengan Ammar.Ammar cakap,"Ammar kawan dengan abi,adik kawan dengan umi!". Tabiat si Amir suka letakkan kepala atas dada saya..dalam sehari banyak kali macam tu..sambil dia main2 berlari sana sini tiba2 datang tupp letak kepala atas dada ..nak manja la tu..tapi awas yer tak suka cium orang ,kalau suruh cium dia akan suakan pipi dia sahaja.

Sudah pandai ikut2 menyanyi sket2..dan pandai main pondok2 dengan abangnya..berlakon p pasar,p keje,masak,makan,p sekolah..lawaknya dialog Ammar,"Abang cepat la,abang duduk sini..abang!abang!".Dia bahasakan adik dia "abang"..jadi saya agak la dia kawan dgn budak pompuan kat taska.Time main jangan pandang lebih2 dan gelak nanti MALU AHHH UMI..

Apa pun ..Umi dan abi doakan moga jadi anak yang soleh,baik budi pekerti,mentaati Allah, mentaati umi dan abi..sihat dilindungi dari penyakit yang merbahaya..sihat fizikal,mental dan rohani...amin.


2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Selamat hari lahir nak..
=)

nuni berkata...

mekacihhh