Sabtu, 24 April 2010

accident

Kereta saya accident pada hari jumaat pagi semasa nak masuk basement parking dekat opis..saya sebenarnya terlewat bangun pagi jumaat (3.00 pagi baru tido) tu jadi kalut2 tak sempat nak mandi kan ammar dan amir, sampai kat opis dalam jam 8.23 pagi so saya parking kereta di lobi dulu dan pergi punch in..jadi selepas tu saya dah tak kalut dah..relaks je nak parking..baru nak masuk basement ,nak belok ke kanan..tiba2 ada kereta iswara merah dari arah kiri laju giler zuppp lalu depan saya!!!!saya pun terkejut eh ada kereta dalam hari saya..saya memang tak perasan kereta iswara tu sebab masa saya tengok ke kiri saya cuma nampak kereta honda sedang parking..lepas tu driver iswara perlahan kan kereta dan berhenti, saya pun berhenti..dia kuar dan tgk kereta dia..saya tanya saya langgar ke? dia cakap calar sket je..pastu saya bergegas ke kereta saya tengok memang bergeser dekat bumper..biler saya pusing saya tgk driver iswara dah naik kete dia dan pergi macam tu je..saya tgk dia memang kalut semacam je..kejar punch card kot atau ada meeting urgent...

saya pun jadi blur..apa nak buat ni?budak tadi tu dia nak kira macam mana ni?..aku rasa aku tak salah pasal memang jalan masuk aku pun tu, dia dari sebelah kiri sepatutnya slow..tapi ni laju semacam macam kilat..pastu nak dijadikan cerita pakcik yg naik honda yg parking dan sorang lagi pakcik yg nampak kejadian tu datang dekat..dia cakap budak tu tadi belakang saya tapi dia memang laju ..saya parking dia terus zup memintas...pakcik yg sorang lagi cakap saya dah agak dah memang akan eksiden punya saya nampak dia dari sana laju terusss je pastu saya nampak awak nak masuk ..kalau dua2 laju tadi terukkk..saya kenal budak tu, budak bahagian kabinet..pegawai baru masuk..nanti saya jumpa dia cakap,korang bincang la.pakcik honda kata ini kena cat ..mintak dia bayar la dik..pakcik sorang lagi yg kenal driver iswara amik no. phone saya...

saya call hubby , so dia cakap takpe la...saya call azwan dan k why ajak p makan sarapan, blur saya rasa lepas kejadiaan tu..k why ter emosi plak dia...saya fikir tak nak claim kira 0-0 je pasal hubby ckp takpe..pastu dia org pergi tgk kereta saya ...dan kami cari2 kereta iswara tu..jumpa!..azwan cakap, kak ini budak baru nak hidup kot,baru keje..tgk la kite dia pakai rim standard je tak tukar sport rim pun..haiiii entah la saya blur2 dan kepala sedikit berdenyut mungkin tak cukup tido kot..

Petang jumaat pakcik yang ambik no hp saya col,dia cakap dia dah jumpa budak tu..bukan kat bahagian kabinet dah dia keje tapi dekat majlis keselamatan negara pulak,so katanya dia dah bagi no hp saya kat budak tu.4 kali jugak pakcik tu telefon saya,prihatin dia sedangkan saya petang tu dah tak fikir pasal kereta...kali ke3 dia col cakap kalau budak tu tak col saya , bagitau dia..biar dia jumpa balik bdk tu..kali ke-4 dia col saya dah tak angkat...sebab dalam fikiran saya dah nak ambik anak dan nak tido awal malam ni...kepala saya sakit..
Masalah parking di putrajaya semakin teruk la skang..hatta saya yg duduk di parcel A ni pun dah mula berebut2 nak parking...azwan cakap parking memang dah tak cukup tengok la org dah mula parking di court bola tampar...kempen jom ramai2 naik bas dah senyap dah..sapa yang nak naik bas?saya kalau duduk di rumah lama dan anak hantar ke pengasuh lama boleh la juga nak naik bas..sekarang duduk di kuarters nak naik bas kena keluar ke jalan besar..dan saya nak kena hantar dan amik anak di nursery..sangat tidak sesuai saranan utk naik bas..park n ride...dan kadang2 kena stay back hohoho nak naik bas? nak p ke bus stop jalan malam2 sorang2 tu pun bahaya wooo...menceceh ke topik lain plak saya ni!

Tiada ulasan: