Selasa, 5 Mei 2009

Episod 4 - Cuti 1 Mei yang tragis

Jumaat malam aku dah keletihan sangat...lepas mandi (syoknya mandi air kat kampung sejuk best!)..si Amir pun dah keletihan sakit badan agaknya budak ni..aku tak makan malam pun,aku tidokan Amir dengan aku sekali hanyutttttttttttttt....hehehe..apa citer Ammar?aku pun tak tau..sedar2 adik ipar aku si lina kejutkan Ammar nangis,lampu bilik dah tetutup..Ammar nangis aku pun mamai2 dukung si Ammar,pujuk dia..bawak ke depan ke belakng last2 Ammar tido semula...aku pun sambung tido!..biler abi balik dari rumah kenduri ek?tak tau la tek sedo langsung!..Ammar tido asyik nangis je candunya hilang!puting si Ammar hilang kat putrajaya lagi,kami memang tak nak bagi dia isap puting dah tapi risiko nya macam tu la meragam cari puting..aduhaiiii letihhhhh!
Esok paginya baru la aku tau ceriter,itu pun bukan dari hubby dari adik ipar aku si epul kete kenari tu rosak lagi!!!!!!!!!!!!!tersadai kat tepi jalan masa diaorg p rumah kenduri malam tadi..he apa nak jadi ni..rasa geram je ..rasa bengang je kat sesuatu ni...apa citer diaorg p baiki kenari tu aku pun dah malas nak ambik tau..
Yang aku tau tengahari nak kena p kenduri kawin anak mak sedara hubby..dalam kul 12 p la kami ..panas terik sungguh la..si Ammar berjoget dengar orang main gendang..tak duduk diam la mamat ni..lotih badan rasanya...makan pun tak kenyang..Amir berpeluh2 basah baju..kesiannnnnnn..
Balik dari kenduri,kete kenari dah siap baiki..aku plan nak ke temerloh dgn adik ipar tapi hubby tak bagi drive , terpaksa la mengangkut anak2 sekali..tak ada ruang langsung umi ni nak beronggeng sekali sekala..haiiiii nasib badan la..tertekan ..dalam keadaan macam ni la rasa tertekannya nya anak rapat2 ni..rasa biar amir besau 3-4 thn baru plan ngandung lagi..tapi pk umur lak!!!adeh la..Ammar macam biasa la meragam..Amir dah tertido atas pangkuan nak shopping pun tak senang!
balik dari temerloh..mak dan ayah aku sampai dari pekan dengan abg ipar,diaorg mai nak ambik barang2 husna yang kami bawa dari putrajaya tu..barang2 kawin beli kat nilai hari tu pastu nak datang menjemput kawin husna dan tengok ayah mentua..sonok nya dapat jumpa..lepas hajat aku nak makan pulut panggang!hubby cakap kat temerloh pun ada pulut panggang sedap..tapi masalahnya cakap je sedap tapi tak pernah beli pun..:P
Malamnya si epul belanja makan malam..wah best!..belanja makan baru dapat 1st gaji keje pensyarah kolej komuniti bentong nunnnnnnnn..okla tu..nyum nyum nyummy..tapi tapau je la dalam keadaan ayah mentua macam ni mana boleh makan kat kedai..takpe la kan
so hari ni full dengan aktiviti dalam kepanasan cuaca yang amat sangat..malam semua dah letih amir dan ammar tido nyenyak..bagus2..

Tiada ulasan: