Selasa, 5 Mei 2009

Episod 3 - Cuti 1 Mei yang tragis

Sambung balik cieta..alkisahnya semalam hubby dah call adik dia mintak tolong datang ke Putrajaya amik kami then p ke esso tu amik kete yang dah dibaiki..lepas tu sama2 balik ke temerloh.abah mentua?dah bawak ke hospital,masuk wad kejap je..doktor masukkan air pastu terus keluar..jam 11 pagi baru la adik ipar sampai..aku sempat la basuh kain,kemas2 rumah sket..kete dah siap baik kul 10.47 pagi mekanik tu cakap..yo yo ooooooooo jer la mekanik ni kan..sampai je kat esso tu, hubby amik kete..charge seme sekali RM450!semalam lori tow charge rm50!jadi seme sekali rm500!mekanik tu cakap semalam dalam rm280-rm310..haiiiiiiii geramnya rasa..kena tipu ke ditipu ke penipu ke susah nak cakap la dalam keadaan terdesak ni!dah settle2 tu kami bertolak balik ke termeloh,hubby bawak kenari tu..kami naik wira dengan adik ipar(alasan hubby kete kenari air cond takde kepanasan la anak nanti)..jalan jammed lagi!!!!..dekat karak pun jammed!Ammar dan amir dah meragam banget dalam kete.Ammar duduk tak diam,last2 tergolek jatuh ke bawah terhantuk kepala..huhuhu..tak lama tu dia cakap mi akit..akit..akit..tunjuk kat dada dia!aku dah risau seposen ..kesan dari jatuh tadi ke..tak sampai mana muntah plak si Ammar !banyak la tu!habis la kereta pak cue!(tau plak si Ammar bukan kete pak cue,kete abi ni)..dalam pada tu adik menangis/mengamuk nak tido!aku pun rasa nak nangis..apa nak buat ni tengah2 jalan ni muntah..baju dia pun habis..aku suruh dia baring,merengek dia geli muntah!dalam pada nak berhenti dia tertido la plak ..jadi kami teruskan la perjalanan sampai ke temerloh,dalam pada tu aku pun tersenguk2..akhirnya ALhamdullilah sampai jugak ke temerloh..aku dah bengang gak time sampai hubby tak sampai lagi padahal dia jalan dulu,nak marah dah seposen dengan anak meragam,si Ammar ni nak settlekan muntahnya..dia tak sampai lagi ke mana lak melencong???..nasib baik tak sempat meletup dah sampai..hmmm..
perut pun dah keroncong..makan tghari jap..dan rehat tapi tak rehat jugak cuaca panas bangetttttttttttttt..pak mentua aku dok merengek panas!gatal!lenguh!kalau direnung2 lama2 rasa nak nangis juga tengok pak mentua aku ni..nak pegang2 pun aku takut..tengok siksa je org betulkan kaki dan badan dia..aku takut sentuh kang patah plak naya!

Tiada ulasan: