Khamis, 7 Oktober 2010

7/10/2010@Hospital Putrajaya

Today is the day!
Hari ni aku kena ambil sampel di TNAC-Hospital Putrajaya temujaji jam 10.00 pagi
Hati cemas..;(

Dalam kereta minta hubby teman-selalunya hubby hantor je pastu dia p minum@balik umah kerana masalah parking di Hospital Putrajaya sangat la kritikal

Seperti biasa ramainya orang sakit..

Di depan bilik TNAC tu pun dah ramai yang queue tunggu di panggil untuk di ambil sampel atas banyak jenis penyakit

Sampai je di depan bilik tu kami nampak ada 3 tengah queue dan 4 orang doktor sedang menemuramah seorang kakak..Kakak tu pun peramah sekali...dia pesakit breast cancer,pernah buat pembedahan buang tapi bila dah lama ada ketulan lain pulak di celah ketiak dia sebesar biji telur katanya..Bestnya kakak ni berceloteh dia ceritakan pengalaman dia -saya curik2 dengar pasal dia cakap kuat hehe , dia sudah biasa kena bedah katanya..bersalin pun kena bedah..dah tu citernya lagi sakit memang sakit tapi kiter kena lawan, fikir ada orang lain yang lagi sakit dari kiter..bagus juga dia memberi motivasi pada yang tengah queue dan doktor2 pelatih tu mendengar seperti burung belatuk asyik angguk je hehehe muda sangat doktor nya..

Bila doktor pelatih dah di panggil masuk ke bilik TNAC tu saya cuba la mendekati kakak dan seorang saya kira masih anak dara lagi...kakak tu tanya saya sakit apa..saya jawab tiriod..dia pun cakap ha ramai betul sakit tiriod yang muda2 lagi..saya meramahkan mulut tanya si anak dara tu sakit apa? dia pun citer ada ketulan dekat breat dia..tengah bercerita datang pulak seorang pompuan sedang sarat dan seorang lelaki tua cina..saya suruh pompuan ngandung tu duduk dan tanya berapa bulan dah ni? katanya 8 bulan..muka dia sangat risau dan cemas..saya tanya sakit apa? dia cakap ada ketulan keras kat breast dia, mula2 dia ingat bengkak sebab susu dah mula nak produce..

Kejap je dapat borak nama saya dah dipanggil..
Doktor siap bagi salam lagi -bagus doktor ni..saya masuk bilik dia..dia yang bagi salam
Doktor cakap kat nurse..kes tiriod..
Nurse senyum je..ajak saya baring atas katil
Bismillah..saya baring
Doktor mai rasa..adusss sakit nyer dia tekan2 sekitar benjolan...tekan sesungguh hati apa doktor ni..ke kiri ke kanan dia tekan , saya terasa seolah2 dia tahan benjolan tu dari bergerak2 -rasanya macam tukang urut nak betulkan peranakan tu [ bayangkan sendiri stress saya atas katil tuh]
Kemudian letak 'ubat berangin' then doktor mula tanya pernah amik darah sebelum ni..saya jawap pernah..so kata doktor prosedur dia sama seperti amik darah, tapi masa saya masukkan jarum jangan bergerak,jangan menelan,jangan bercakap,jangan batuk..saya tak mau cucuk di tempat yang saya tak sepatutnya cucuk...fuhhhh ayat doktor...
OK kita cucuk sekarang,bismillah hir rahman nir rahim..saya pejam mata dan tahan nafas..takut jugak tetiba saya menjerit adusssssssss sakit ha kang terpelanting plak jarummmm isk

Kemudian nurse take over tekan kapas kot kat leher saya..mulanya saya ingat ada jarum lagi ke kat leher..dalam hati berkata2 bior benor dr ni letak cam gitu je jarum nak suruh cecair (sample) kuar ke?

Hehehe budus kan..i bukan doktor u know..sebab bilik tu sunyi sepi...saya nak jeling ke bawah leher pun takut kang bergerak pulak..kemudian doktor kata ok dah sudah..baru nurse angkat tangan dia..rupanya cess tahan kapas je kat leher sample dari tadi doktor dah amik letak dalam tabung uji..

Alhamdullilah saya bangun dan gelak2 -lucu pasai kebudusan diri sendiri tadi

So doktor kata next temujanjji 4/11 kita tau result dia macam mana ..OK thank U doktor..

Balik ke rumah beli makanan pasai belum makan dan mau tido tenangkan fikiran

Rasa sakit la kat leher bile nak menelan..baring...gosok gigi..nak rukuk dan sujud pun terasa tegang di leher..

Doa saya panjang arini rasa nak nangis pun ada membayangkan kalau cam gini kalau perlu di bedah camne la yer sakitnya...saya belum ada pengalaman di bedah...ya Allah sembuhkan la aku..

Tiada ulasan: