Jumaat, 18 Jun 2010

Take 5

Sambil2 menunggu keje siap saya teringat sesuatu yang menggelikan hati .

Kisah 1.

Dalam bilik. Dua orang budak kelam kabut masuk bilik dan duduk berhimpit2 di penjuru bilik.

Umi : "Jgn sibuk la umi nak solat ni..heee ishhh"
Budak2 :gelak2
Umi ternampak lipas keluar dan menempel dekat laci baju..ting!ting!dapat idea..
Umi : "Ha nampak ni lipas...ha lipas...hee amik ammar dan amir ni"
Budak2 : menjenguk lipas dan muka sudah cuak maa!
Ammar : " umi...umi ukak pintu umi..." (kekalutan) hehehe
Budak2 berlari keluar dan umi boleh la solat dgn aman tenteram.

Kisah 2.

Subuh.Lampu masih bertutup.Abi sedang bersiap2 untuk pergi kerja.Umi baru je bukak mata.
Tiba2, Ammar terbangun dari tido, tengok kiri kanan..abi tak de!!!!zupppp berdesup lari baring sebelah umi...

Umi : "eh mimpi ke syg?", sambil urut2 belakang badan Ammar.
Ammar diam je sambung tido agaknya.Abi dah siap utk p kerja.Tiba2 Ammar yang di sangka tido bangun meluru kejar abi sambil tangan kanan di hulur macam nak bersalam..rupanya betul nak salam...
Ammar : "salam abi.."
Abi salam dan cium Ammar. Umi salam dan cium abi..abi pun p keje.
Umi ambil wudhu dan solat..lampu masih bertutup.Ammar duduk tunggu umi solat.
Selesai solat umi dan nak kemas2 barang untuk bawa ke nursery.
Ammar :"umi bukak lampu umi...bukak lampu"
Umi : "ha bukak lampu?", sedikit hairan hari ni bangun tak perlu dikejut dan suruh bukak lampu dah
Ammar : "bukak lampu umi,lipas..lipas"
Umi gelak dalam hati..ohhh ingat lagi pasal lipas semalam rupanya..ekekeke
Ammar : "adik bangun dik...dik bangun cekolah dik"
Adik membeku masih tidor...
Biler umi sudah siap2 kan beg letak di atas meja baru perasan lipas semalam sudah ada di bawah meja, dah terbungkang nak mati dah kot...haiii ammar dah nampak dari tadi ke lipas ni?umi dia pun sajer2 la nak takutkan..
Umi:"lipas la ...lipas dah ada kat sini dah"
Ammar sudah mula takut2 nak ke mana2...nak ke dapur pun berlari pasal perlu melalui meja dulu baru la ke dapur...ajak mandi pun tak mau sebab bilik mandi dekat dapur dan meja..menangis2 hehehehehe takuttttt...
Adik pun terkejut dari tido dengar Ammar menangis dalam bilik air...adik berlari2 terpacak depan pintu bilik air dengan mata yang terkulat2 nak tgk kenapa abang nangis ni?!!! sayang jugak adik ni kat abang sebenarnya..
BIler adik sudah bangun Ammar pun sudah siap pakai baju...
Ammar : "umi lipas tu nak mati dah...nak mati dah tu umi.."

eleh ayat eksennn plak..

Umi : "Mana Ammar tau lipas tu dah mati , nanti dia gigit Ammar"

hohohoho ...Ammar dan Amir sudahh cuak...

Ammar : "umi nak tgk kartun umi"

Kartun di pasang. umi p mandi plak...kuar dari bilik air...umi tgk....................

Adik duduk di depan, celah Ammar. Ammar duduk menghimpit dekat adik jugka di depan tv...

ekekekekeke...member takuttttt lipas maaaa...haha

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

haha... cian kat amar ngan amir ditakutkan dengan lipas... aaiieeee - aku.ayoi

Hanuni&Safian berkata...

hehehe dia macam uncle ayoi jugak kot takut lipas..yer ke?

Tanpa Nama berkata...

ish2... mana ada.. nmpk je lipas terus libas.. haha.. teror x..? hehe

Hanuni&Safian berkata...

huyoooo boleh la jadi ben10 kepada Ammar dan Amir