Jumaat, 25 Jun 2010

Hati ku gembira

Berkelah dipantai yang indah
Bermacam acara digubah
Bermain la berkawan-kawan
Bermandi keriangan
Adala yang menari-nari
Adala yang berlari
Adala yang melompat-lompat
Ada mencari tempat..


Pernah dengar lagu ini kah? hehehe lagu masa belajar muzik kat sekolah rendah dulu...ingat lagi nama cikgunya, CIKGU MARY. ... hei sebenarnya saya sangat terkejut dan kagum bila Ammar balik dari sekolah dan menyanyi-nyanyi lagu2 yang saya selalu nyanyi jugak masa zaman kecik2 dulu dan juga bermain2 dengan apa yang saya main masa kecik2 dulu, Ammar ajak dan ajar saya main pulak! contohnya "mak,mak pergi pasar,mak beli baju warna apa kah?" tapi tiap kali tanya Ammar akan jawab WARNA MERAH!!!!huhuhu warna merah jer dia tau..cesss..apa raa boring umi mengeja M.E.R.A.H...dan lagi baru ni dia sorokkan tangan dibelakang dan nyanyi "mana ibu?,mana ibu? ni saya!..ni saya!...apa khabar pagi ini? khabar baik pagi ini..lari semunyi,lari semunyi!" tapi sambungan lagu seterusnya dah merepek2 nyanyi macam ind** pun ada...cik yah pun pernah cakap, kenapa Ammar nyanyi lagu2 zaman kiter kecik2 dulu,zaman skang punya lagu takde ke? hahaha haah kan saya pun pikir macam tu...atau sebab cikgu2 nya orang2 lama macam kita jugak...

Hari ini hati saya gembira, sebab esok cuti hehehe dan kami nak p berkelah ...gembira dari semalam yang agak boring pasal saya kena menggantikan bos yang ke jepun mendengar program KSA bagi kastam dan huhuhuhu apa la nasib,saya kena join mesyuarat agong persatuan kebajikan bagi pegawai kanan kastam...terpaksa la saya menjadi pemerhati pelantikan AJK baru persatuan ittew...kalau tak nak dengor,saya kena balik jalan kaki pulak ke putrajaya dari kelana jaya coz kami naik bas ke sana...nasib baik dapat makan free nasi beriani hehehe...keboringan saya diubati sebab petang semalam saya telah pergi mencuci mata dirumah ex-officemate di ICU, dia telah membuat lelongan barang2 umahnya coz nak p luar negara sambung belajo...saya telah mengangkut en Safian sekali ekekekeke...waaa banyak barang2 yang membuat kan saya teruja tapi poket gue tidak mengujakan untuk membeli, walau camne pun ada beberapa barang jugak yang saya beli hehehehe...semua barang masih elok2 lagi, paling best ramai2 officemate lama ada sekali memeriahkan suasana lelongan hehehehe...

ok coretan sampai di sini, nanti sambung lagi..to be continued...

Tiada ulasan: