Isnin, 10 Mei 2010

Rezeki

Weekend baru ini saya sibuk betul..setelah 3 tahun duduk di Putrajaya hari Sabtu baru ni la saya menjejakkan kaki ke Pasar Borong Selangor..kenapa sebelum2 ni tak pergi yer? jawapan nya ada kepada hubby kiter ikiki...saya pergi dengan kak why (kakak kat opis), jadi kami pergi 2 keluarga bersarpan dulu di Pasar borong sebelum aktiviti membeli belah.

Kebetulan saya hendak membeli banyak barang untuk buat makan2 weekend baru ni jadi saya punya alasan yg kukuh untuk "mengheret" hubby ke pasar borong ;)..waaa memang gila betui,banyak sungguh pilihan sampai berpeluh2 macam bersenanm plak..tapi berbaloi2 saya beli bahan untuk buat laksa,mee kari dan stok makanan seminggu tak sampai rm200 pun...
Balik dari pasar saya bergegas mencuci semua bahan untuk disimpan dalam peti sejuk dan mula memasak laksa penang..1st time masak laksa,blaja dgn kakak kat opis.Kebetulan adik saya sampai dari Sabah,dah abis pengajiannya di ums..dan pakwenya datang amik di klia jadi saya sediakan laksa penang la untuk menjamu orang jauh, kalau duduk berdua sahaja dengan hubby tak de la saya nak masak2 makan cenggitu sangat tidak berbaloi..petangnya kami dapat jemputan ke majlis hari jadi anak kak why - si aina...makan nasi ayam plak...camne la nak kurus ni?!!!!!seronok juga dapat kumpul kan ammar dan amir dgn kawan2 sebaya dengan dia- anak2 anna dan kak nab..bukan main seronok lagi bermain.
Hari ahad pulak ada rombongan dari bakal mentua adik ipar datang..jadi saya buat mee kari. Kami ingat saja mau jalan2 berkenalan rupa2 nya nak hantar cincin merisik ..3 buah kereta plak tu yang datang, nasib baik tergerak di hati nak buat kari tambahan,kalau tidak tak cukup la weh..dah la kaya2 datang kete honda accord,merc,vios..hai rasa segannya dengan rumah kiter yang tak seberapa tu..Yang PENTING KITER DENGAR PAKCIK SEDARA MEREKA CAKAP KUAH MEE KARI KITER SEDAP HOHOHO...THANK U ABAH AJAR KAN KITER RESEPI MEE KARI TU..dan tq jugak kat adik ipar kat subang sebab mai tolong...kalau tak kalut jugak ni..
Balik je diaorg semua letih mengemas , mop lantai segala baru la titon...weekend tak sempat nak mengosok stok baju sudahnya ..pagi tadi bangun dah terlambat..Ammar pun tak mau p sekolah pasal cik yah ada kat rumah tapi malangnya cik yah letih tak mau jaga hehehe so kena p sekolah jugak la wehhh...
p/s : alhamdullilah saya dapat rezeki untuk kenaikan pangkat ...tak sangka dapat pasal saya dah tak fikir selepas batch saya naik bulan 2 hari tu..saya bajet thn depan la saya naik ..berdebar2 nak keje di tempat baru..

Tiada ulasan: