Selasa, 20 April 2010

Tuesday blues

Mood bekerja belum datang lagi ni..huhuhu..sebab semalam bercuti ..EL plak tu, malas nak p keje ..jadi menghabiskan masa tido..sampai sakit kepala..teman hubby beli cermin mata dna renew lesen kete saya..

Hubby kena pakai cermin mata jugak akhirnya..mata sebelah kiri yang bedah hari tu , kalau drive matanya sangat silau..so semalam p temujanji lagi sekali dan dr terus bagi surat sebagai rujukan di kedai cermin mata..dan katanya mata sebelah kanan juga sudah ada tompok2 putih katarak tu...tapi hubby cakap mata sebelah kanan masih boleh nampak dgn jelas...jadi dr ckap nanti kalau tak nampak yg sebelah kanan tu datang semula.survey punya survey last sekali beli la cermin mata di focus point alamanda...mahal jugak kalau nak buat jenis Transition (indoor cerminnya berwarna putih, outdoor cerminnya bertukar hitam), kalau beli bingkai yg dalam pakej dapat rm510 utk trasition, kalau tak rm600. so hubby beli yang bukan under pakej sebab bingkai tu sesuai dengan rupa dia..so +- ada diskaun 20% dan minta diskaun lagi dgn salesgirl tu dapat la harga RM800.mahai!tapi takpe la untuk penjagaan mata...duit byk pun kalau kesihatan tak OK tak guna juga kan..
Ada 1 perkara jugak yg membuat kan saya happy pada hari ahad bebaru ni..saya jumpa kawan saya masa di UUM..pangkat adik dgn saya tapi tersangat la rapat pernah jadi roomate...kalau kawan2 UUM yang kenal dia mengelarkan kawan saya tu Rohana namannya ADIK SAYA.."mana la adik awak kak noni"..."adik awak dah nak kawin la kak noni"..yerrr adik saya ni dah kawin...dan sedang mengandung 5 bulan (bunting pelamin) ..alhamdullilah rezeki, walaupun dia cakap dia tak sangka secepat itu mengandungnya..pastu kawinnya pun pada umur 30thn tapi rezeki Allah siapa yang boleh sangkal..happy nya dapat jumpa kawan lama ni sukar nak cakap la kan,ada macam2 cerita nak dikongsi bersama..kawan saya ni sekarang jadi guru taska permata jadi dia perlu berkursus 1 bulan di sini..di uniten..dekat je dgn putrajaya ..saya seronok dgr ceriter pasal penjaggan anak2..apa yang menarik taska permata ni ajar anak2 berdikari ,dekat situ anak2 di ajar jgn pakai pampers, berak dan kencing diuruskan sendiri cikgu pantau, makan sendiri,mandi sendiri,gosok gigi pun sendiri..lepas minum susu pun di ajar anak2 pergi ke sinki basuh botol sendiri..silibus pembelajaran lebih kepada belajar sambil bermain..antara matlamatnya supaya dudak 2-4thn boleh menguasai 1000 patah perkataan.bayaran bulanan rm150 je..teruja juga saya tengah mencari info jugak mengenai taska permata di putrajaya ni...kawan saya pun teruja juga,adalah ilmu untuk dipraktikkan juga pada anak2 dia...
nanti sambung citer

Tiada ulasan: