Selasa, 13 Oktober 2009

1st day ke nursery

Hari ini Ammar dan Amir sudaaa di hantar ke nursery...tak nangis..Amir mulanya tak mau dgn cikgu lepas di pujuk2, di ambil terus di bawa lari masuk ...Ammar pun tak mau tapi di pujuk2 tgk ramai kawan2..tgk mainan ..terpinga2 lagi terus di bawak masuk tanpa menangis langsung!!!waa miracle sungguh..
sampai di opis saya telefon bos nusery,katanya Ammar duduk tengok orang je sambil pegang mainan, pastu tanya adik aner?adik aner?jadi cikgunya pun bawak ler ke atas di tempat adik..duduk la dia dengan adik..
lunch hour saya call lagi (teruk tul la umi dia..asyik call)..kata bos nursery time dia naik untuk hantar makanan..Ammar dah pegang kaki dia, tak mau lepas nak ikut...jadi ikut la sampai ke bawah..sampai di bawah pujuk2, si ammar pun tunjuk nak mainan apa..duduk la pegang mainan je...(dapat membayangkan jugak la situasi Ammar)
Adik katanya tak ada masalah ..ok je..cuma cirit birit masih ada (kami 1 family 2 hari kena cirit birit angkara open house)..
Saya pun hari ini terpaksa stay back ada paper yg urgent perlu disiapkan..rasa sangat kesian di hati 1st day saya dah ambil lewat jadi mtk hubby la balik awal hari ini, dan pukul 5.30 pm saya mtk dgn bos nak balik jap amik anak2..
parking je kereta, Ammar sudah nangis sakan bila nampak saya!!!...adik yg mulanya cool je nampak umi dukung abang,dia pun nangis jugak la...dalam kete dia citer "akil tu angis..."-kawan dia kot..bukan Ammar yg nangis citer org lain la plak..isk2..kat umah citer "ammar main..adik kat atas...ammar kat atas main.."- itu je yg berbutir yg lain tak tau apa la yg diciterkan...
Habis dah citer...saya masih di opis ni...huhuhu..

Tiada ulasan: