Rabu, 19 Ogos 2009

Sesi berjaga

Sudah 3 malam saya tinggal dengan anak2+cik su yang meneman..hubby keje syif malam..sudah 2 malam si Amir buat perangai nak tido di atas dukungan..malam kelmarin 5 kali dia berjaga dengan nangisnya...

Malam semalam lagi sekali dia menangis nak tido atas dukungan..nak dikatakan dia kembung awal2 lagi saya sudah beri gripe water..2 kali beri+gosok minyak di perut,belakang dan tapak kaki..suhu badan pun normal je..masalahnya biler didukung dia diam..malam tadi sebelum tido hampir 45 minit saya dukung baru dia lelap..pukul 1 dia jaga ,dukung lagi!..kul 2 pagi dia jaga lagi saya dukung lagi!!!mulut saya dah bising tahap burung murai ..

Pukul 3.10 pagi sekali lagi dia berjaga,nangis dan saya tukang dukung lagi!!!...sampai perut saya sudah jadi lapar pasal malam tak makan angkara kenyang berpotluck di siang hari..pukul 3 pagi saya makan 2 keping roti bersama dgn si Amir!pastu dia nak bermain..main dengan suka ria nya tanpa gangguan abangnya..boleh main bedozer abg..main lori abg ..biler pandang saya dia sengih2..hai tahukah anak oii umi ini sudah keletihan tahap cipan???

Boring bermain dia nangis mintak dukung ...saat tu saya rasa ..saya dah tak berpeluang nak tido dah agaknya sampai ke pagi ..tapi akhirnya dia tido jugak ..sebelum tido saya dah kunci jam hp untuk bangun jam 6 pagi..agaknya terlalu letih+ngantuk saya tak sedar jam berbunyi sehingga pukul 6.30 pagi, si ammar duduk memerhatikan saya dan jam..nak kejutkan umi takut agaknya..saya off kan alarm dan tak sedar saya tertido semula sambil tepuk ammar supaya sambung tidonya..sedar2 hari dah pukul 7.10 pagi..kantoi la subuh saya!!

Bermula la aksi kalut..sampai di opis saya jadi blur+rasa mual+ngantuk..tak tau apa nak buat update ler blog sat kot2 otak saya boleh refresh semula...



inila aksinya bermain ...rasanya lunch hour ni saya perlu 'singgah' ke rumah sekejap untuk lelapkan mata (kalau rajin nak drive balik)

2 ulasan:

Unknown berkata...

dak amir nie mcm2 plk kerenahnye......
rotan dia umi.......

nuni berkata...

lum masa lagi nak rotan..sampai masa nanti haaa tau la..umi jadi hulk ogan