Selasa, 14 Julai 2009

Nyummy

Saya pernah terbaca tapi dah terlupa di mana dan sama ada betul atau tidak itu saya pun tidak pasti.."melihat wajah kedua ibu bapa kita akan mendapat pahala" jadi saya dan hubby terpaksa batalkan hasrat kami nak ke Hari Keluarga opis saya weekend bebaru ni..Kami PULANG KE KAMPUNG!!!

Seawal 7.45 am pagi sabtu kami dah bertolak balik ke Temerloh..Alhamdullilah pak mentua saya masih ok walaupun masih dalam keadaan lumpuh..sampainya kami, pak mentua saya dam memanggil2 nama si Ammar.."Ammar,Ammar..aki sakit",katanya. Saya suruh Ammar bersalam dan cium akinya..Ammar hulur tangan macam biasa dia tunggu orang sambut tangan dia tapi aki tak mampu nak buat..Aki cakap," tangan aki tak larat"..huhu..jadi saya tarik tangan aki supaya Ammar boleh salam..saya suruh Ammar panjat katil dan cium aki..diciumnya dgn berbunyi umphhhhhhhhh!Aki akittt (aki sakit).


Dalam jam 11.30 am, kami sekeluarga (termasuk aki) pergi ke rumah mak sedara hubby ada buat majlis akikah..aki hanya duduk dalam kereta je..makanan di tapau untuknya,mak mentua akan suapkan...sedap juga masakkan nya (nenas+ikan masin masak lemak,daging masak kicap,sambal tempoyak) rasa tak puas makan sebab ambik sikit ..segan kunun!!sebab kami diantara org yang terawal makan kerana mahu cepat...mak mentua & adik ipar nak ke Lipis bawak pak mentua berurut/berubat..kami plak nak ke kuantan hantar adik ipar sorang lagi ke rumah sewanya untuk amik keretanya.


Dalam jam 3.00 pm,sampai ke kuantan..relak2 jap pastu bertolak ke Pekan pulak yeyeyeyeyeye..alhamdullilah kami sampai di pekan lebey kurang jam 5.30 pm...lega dan ceronot nya dapat jumpa parent,along,nurul dan jugak terharu abah saya tak lupa belikan pulut panggang..my favourite food..hanya pulut panggang pantai timur je isinya ikan...sampai hari nak balik pun abah masih bekalkan pulut panggang..mekacih mekacih terharu!









Dan mengujakan jugak ada buah2..walaupun tak la banyak sebenarnya seperti yang digembar gempurkan oleh mak nurui ittew...ishhhhhhhh rambutan gading pun belum masak..durian ada tapi isinya tak la semuanya elok..dan yang paling syok sepanjang perjalanan balik ke Pekan,saya memikirkan nak mak buat mee kari..dah lama tak makan..berkira2 kalau nak buat sempat ke beli barang ni, sampai pun dah petang..alih2 naluri seorang ibu agaknya..mak saya memang nak buat mee kari pun untuk sarapan pagi ahad...conottt..mekacih..:)

p/s : tq dekat ayoi coz tolong ambik hamper,guddies dan tq jugak pada yg berkenaan coz saya masih dapat hadiah cabutan bertuah walaupun tak pergi


4 ulasan:

ani berkata...

wah bestnya buah tu, tp yg bestnya dpt balik kg....sedihnya ingat kg la pulak. tp terpkssa tabahkan hati

mak uda berkata...

semoga hatimu tabah selalu ani..:)

Nurul berkata...

haip........mak uda nie nyempat je ngata aku ya......nak suruh blk mmg la kena cite beria2 sket..tp aku xtipu kan...mmg ada buahnye.....hahahaha.......

ehem2x......kim salam kat adik ipar ya......auuuwwww.

happy besday........nak adiah apa??hahahaha.....

mak uda berkata...

apa kes la pompuan ni...si epui,mentua,lina nak mai jumaat ni tau..ko biler nak anto report?

dah anto dok lama sket umah aku hehehehe..