Selasa, 30 Julai 2013

qiam vs cookies

Assalamualaikum..ini kali pertama saya update blog menggunakan tab ...ok , apa yang disibuk-sibukkan di akhir ramadan ini? Errr shopping baju raya...jadi perempuan lebih leceh, mula kena cari kain,kena pergi tempah ...last sekali kena cari tudung yang sesuai...jadi lelaki lebih simple rasanya...apa-apa jer lar...shopping lar di siang hari supaya malam boleh berterawih...ok :)...

Tahun ini saya memang berhajat untuk membuat cookies..saya sudah lupa bila kali,terakhir saya bersengkang mata dengan kakak dan adik membuat cookies untuk raya...masa tu rasanya zaman tidak ada biskut raya dijual secara besar-besaran seperti sekarang...bila dikenang-kenang , ada kenangan manis di situ

Jadi saya mahu pengalaman dan kenangan itu ada juga dalam ingatan ammar dan amir walaupum mereka boboi...abi mereka pun ada kenangan membuat kuih raya, dulu-dulu punya kuih takde lar almond london,tart berbagai..ada pun kuih bahulu,maruku paling moden sikit kuih loyang ataupun biskut makmur

Ok berbekalkan offer oven di aeon big ..oven paling kecil dengan harga cuma rm100, ammar dan amir sudah mencipta pengalaman membuat cornflakes madu dan biskut mazola...seronok diaorang ,kalau boleh semua nak buat sendiri, ummi tengok je ..amboooiiiii...tolong sambil bermain!

Diakhir ramadan antara qiam vs bersengkang mata membuat cookies, pilih la qiam..cookies? Jadikan ia aktiviti di siang hari semasa weekend..yer saya buat weekend di siang hari dengan kekok kerana terlalu lama tidak membuat kuih raya sendiri...rasanya bertawakal sahaja mengikut resepi..tukang rasa boboi lar ..kuncinya kalau berkali-kali ulang makan tu sedap lar tu hehehehe...

Semoga kita di beri keampunan dan semoga di malam lailatul qadar itu kita adalah salah seorang dari hambanya yang sedang memohon keampunan..ameen ya Allah


Tiada ulasan: