Selasa, 5 Mac 2013

DIA memberikan dugaan kegembiraan dan kesedihan

Subanallah.
Alhamdullilah.
La ila ha illallah.
Allah hu akbar.

Dalam kesulitan ada kemudahan.
Dalam kesulitan ada kemudahan.

Saya terpanggil untuk menulis pagi ini untuk meluahkan sesuatu supaya saya sedikit lega.

Saya mencintai adik beradik saya walaupun hubungan adik beradik itu ada turun naiknya.

Bermula dengan berita adik ke-6 saya mempunyai cyst sebesar 8 cm , membesar sama saiznya dengan anak yang dikandung, ia amat menyedihkan..When she was crying and my mom also .. I am so sad and worried..pada masa itu pilihan yang dia ada jika cyst semakin membesar , pembedahan wajib dilakukan dan kemungkinan besar anak yang dikandung akan meninggal..

We pray for her everydays, dan sesungguhnya Allah Maha Besar, Maha Pengasih dan Penyayang..Alhamdullilah setelah 9 bulan melalui nya , adik saya selamat melahirkan bayi perempuan walaupun ketika saat melahirkan kami semua dalam keadaan kerisauan juga..baby trying to get out but she do not feel sick..ketentuan Allah akhirnya adik saya melahirkan anaknya secara pembedahan..syukur semua selamat..cyst sudah mengecil dan telah dibuang terus.

Allah berikan hujan ribut petir kerana Allah mahu hadiahkan pelangi yang indah..Allah hu akbar ..bayi perempuan diberikan nama Nur Yusrina Iman.



Now we tested again with a sad episode .. last week my brother had left to Lahad Datu, Sabah... safety champion of religion, race and country..he sms if something happened to him please take care of his son..

Saya diberitahu ketika sedang bersiap untuk solat isya, terasa seperti saya terkena kejutan elektrostatik..berdiri bulu roma..abah pesan doalah..

During this period, our hearts down and up .. worried, sad .. What can be done for now just pray, trust in God's provision

Only Allah knows what is best for our family and the people of Malaysia


We pray for the safety and well-being for all

Semoga dengan doa dan kerja kuat ATM dan KDRM PDRM membuahkan hasil..tiada lagi pertumpahan darah yang merobek hati-hati..

Tiada Tuhan selain Engkau, Maha Suci Engkau, sesungguhnya aku adalah termasuk orang-orang yang zalim.

Tiada ulasan: