Jumaat, 11 Mac 2011

Saya telah mulakan!

Menu di atas telah menunjukkan saya dengan rasminya telah memulakan atkins diet! start Isnin aritu dah mula perlahan-lahan..macam kak Pnut pesan bagi badan membiasakan diri dulu..tapi hari ini Jumaat 11/3 sampai Khamis 24/3 selama 14 hari saya akan makan makanan yang rendah karbohidrat. Semalam dah p Alamanda beli makanan yang boleh di makan dan dah siap buat jadual makan tampal kat fridge.Chaiyok!Chaiyok! Harap2 berjaya..kak Pnut pun dah turun 9kg taniah kepadanya!

Story lain plak..setiap kali bukak beg sekolah Ammar kadang2 ada hasil2 kerja nya di taska..yang ari semalam punya menarik perhatian uminya sket sebab cikgu komen "KREATIF,RAJIN,TERUSKAN USAHA!" saya tersengih2 je baca cenggini punya warna cikgu bagi komen gitu..cikgu nak perli umi dia ke hape..dok ajar anak lobak warna apa! hahaha tapi bagus la cikgu memberikan kata2 positif buat Ammar.

yang ni pulak..hehehehe...isk2 anak umi.

daun yang abstrak..tu daun pokok puding tu pasai banyak warna.
Bagi saya ok lah tu, Ammar memang tak mau dengar warna apa yang sepatutnya diwarnakan, dia nak warna ikut suka dia..saya pun tak de la paksa dia..sebab yang paling penting dia pandai pegang pensil warna dan mewarna dalam lingkungkan gambar..nampaknya dah semakin OK dari dulu2 punya..walaupun hudusss hahaha..baru 4 tahun lagipun. Walaupun kekadang rasa cuak jugak eh tengok anak orang 4 tahun ada yang dah pandai baca, dah p anto kelas piano, dah pandai main game kat laptop tapi lain parent lain cara mendidik


Semalam petang cikgu sms Amir demam, badannya panas. Bila saya call cikgu cakap badannya panas betul. Dek kerana risau saya bergegas ke taska. Sampai taska sedang elok, Amir tengah muntah habis lantai..bandan pun dah lembek , tak larat nak jalan dah. Terus bawak balik rumah mandikan dan masuk ubat ikut punggung. Amir susah makan ubat jadi dalam keadaannya tak larat elok sangat la pakai ubat buntut tu. Baring pun nak umi peluk-tepuk2 sampai tertido. Kata cikgu dah 3 kali dia muntah sejak pagi. Kebetulan hubby syif sampai kul 3.00 petang je jadi mereka tinggal dengan abi je di rumah. Saya pun bergegas ke opis semula.
Hari ni Amir bangun cakap, "Amir akit, untah kat cikgu tak nak cekolah"
sian la pulak tapi saya tak boleh cuti ada system testing dan KSA. Hubby pun tak leh cuti katanya ramai orang bercuti (ye ke tu abi :P)
Nak p sekolah Ammar pesan kat adik ,"Adik hari ni jangan muntah tau" ceewahhh Ammar siap dengan tangan telunjuk digoyang2kan pesan kat adik.
Sebelum p taska saya dah masukkan ubat di punggung Amir dan bekalkan ubat demam,tempek cool fever harap2 OK.
Amin.

Tiada ulasan: