Rabu, 20 Januari 2010

Daku stress

Blog adalah tempat saya meluahkan perasaan seperti diari juga..on-line diary huhuhu...pagi2 lagi saya sudah tertekan atas kesilapan sendiri..inhealer saya tertinggai di opis..biasanya di waktu 'datang bulan' saya akan kerap rasa sesak nafas...saya tersedar pukul 4++ pagi dgn rengekan amir nak mintak susu dan terasa dada sempit..tapi cari2 ubat tak jumpa baru saya teringat ubat di dalam jaket kat opis..memandangkan saya sekarang sibuk memberi latihan pada kementerian (mengikut jadual), saya prepare siap2 inhealer di dalam jaket,mana la tau tengah2 mengajor di bilik latihan tiba2 nak semput kan..tak kan la nak berlari ke opis plak...so saya berdoa supaya rasa sesak nafas tak berlarutan,saya sambung tido...
Sedar2 tido dah pukul 8.00 pagi ..waaaaaa...lewat sudah!kelam kabut saya mandi ..dalam kepala pikir tak perlu kemas tempat tido, tak perlu mandikan anak..mandi dekat school je la diaorg...sms bos cakap lambat...pagi ni saya ada kena mengajar ke?ke jadi pembantu? (lupa jadual!!) dan alamak dada saya semakin sempit...mungkin disebabkan saya gelabah+kelam kabut ditambah dengan perangai si Ammar dan Amir yg nak mcm2 ...siap saya berpakaian, lahai 2 hero ni plak membuang air beso!!!! niat saya nak suruh diaorg mandi di school shj terpaksa la batal..terpaksa la saya mandikan terus buka la semula baju saya takut basah...mandi anak2 kecil ni biasa la byk ragam..tak nak syampu la..tak nak gosok gigi la..tak nak pakai baju la!!!!...mula la suara nak ke volume 5 ni..cepatla umi dah lambat!!!
Saya sampai di opis dalam jam 9.00 pagi hohohoho...terus cari inhealer saya..baru nak rehatkan diri..kawan cakap ayahanda panggey ( en timbalan pengarah seksyen lorr)...biler dia panggey je saya dah stress seposen, dah tau mesti ada keje urgent la tu suruh buat!!!..memang betul keje urgent, jabatan audit nak mai utk exit conference audit SPP II ..so saya diminta compile la semua surat2, laporan2,email2,dokumen2 yg telah dibuat/diterima sepanjang audit tu dan prepare slide utk present dekat timbalan ketua pengarah ICU ni...tahukah kawan2 keje audit ni sangat memeningkan kepala saya. sedangkan saya sebenarnya ikut jadual kena jadi pembantu sesi latihan pagi ini dan mengajo kemeterian MITI,KPDN dan luar negeri pada petang ini...boleh la bos ckp ini lagi urgent!!!!heeee gue rasa seakan nak .....tapi kenangkan dia bos je..kadang saya geram kan mentang2 dia bos..keje yg leceh2 bagi kat anak buah...dia tau nak ready present je...padahal setiap apa yg kiter buat semasa audit kita dah beri satu copy utk dia..mana la pergi semua copy dia tu hah????? saya nak menceceh ni....
banyak lagi saya nak luahkan tapi tak terluah...saya gerammmmmmm !!!

Tiada ulasan: