Selasa, 19 Januari 2010

Buku Pertama Ammar

Dah lama tidak menjengah blog, saya sedikit sibuk dengan sesi pengujian, latihan dan akan datang lab bagi permohonan projek RMKe10..

Sesibuk mana pun,kami sedikit exicited bila Ammar sudah membawa pulang buku2 dan hasil mewarna gambar2 hampir setiap hari..terasa seperti sudaa besar nya si Ammar walaupun sebenarnya baru nak masuk 3 thn...aliran pendidikan sekarang sudah berbeza dari zaman saya dan hubby. Kami masa 3 thn masih sibuk main..main ..main dan terus main...buku pun tak pernah tgk lagi semasa seusia Ammar hehehehe...Menengok Ammar begitu teruja nak menulis-upss saya kira menconteng je sebenarnya..abi nya belikan satu blok kertas lukisan dan crayon..hari2 suruh umi dan abi lukis, dia tukang cakap je nak lukis kete la bas la..pisang la..kucing la..mengarah aje sampai rasa rimas pun ada..:P..
walau apa pun saya nampak ada perubahan juga sejak dia mengikuti play school nya...mengira pun dah ada sebut 15,13,11 tak lagi 1,2,3,4,5 je..walaupun susunan mengira tak betul..kalau dulu asyik alif baa taa skang dah tambah satu lagi saa..one two three four five pun sudah boleh dan semalam balik dari school nyanyi lagu amboi!!!amboi!!!amboi!!!...apa lagunya tak pasti..amboi saje yg disebut ..dangdut kah????!!!!

pic hasil pertama yang Ammar bawa balik dari sekolahnya...poyo je umi dia..padahal si Ammar baru la nak masuk 3 thn..bukan dapat 5A upsr pun..

Tiada ulasan: