Khamis, 16 Julai 2009

Citer Pagi

Pagi ni jam 6.30 pagi baru tersedar itu pun disebabkan hubby nak p kerja dah...ini la akibatnya kalau jam berbunyi dok tangguh2 nak bangun..tak berpuasa la saya hari ni pasal tak bersahur! dan bangun 6.30 pagi bagi saya sekarang sudah lewat dan saya akan terkejar2 menguruskan macam2 perkara..

Seperti biasa bila umi bangun Amir akan turut bangun,Ammar tersedar di kala abinya telah pergi kerja jadi Ammar terlepas la dari dapat kucupan abi hehehe..hari ni nangis bila tengok abi tak ada..Adik pun tegur abang "hah hah hah..emmphh emphh" saya pun cakap ha adik cakap ," kenapa abang nangis? abi kan pergi keje,cari duit" pastu Amir datang meyondol2 dekat abangnya..tengok adik menyondol diam nangis gelak plak..mood boleh berubah sekelip mata!

Sedang saya sibuk menyiapkan itu dan ini, saya dengar Ammar jerit sambil lompat ," Aliss baa taa!aliss baa taa!alis baa taa!" tiba2 je alif ba ta kuar dari mulut dia sedangkan saya jarang ajar alif ba ta selalunya ajar mengira dan abc mungkin dia blaja di rumah pengasuh. Bila saya tegur, "Ammar baca apa tu?" si Ammar dah tersipu2 malu ahhh..

Sedang saya tukar pampers dan baju adik, seperti biasa si Amir akan duduk tidak diam dan akan mula dikir baratnya..bila saya pasang tv Astro Oasis, dengar zikir dia terdiam sekejap sambil goyang2 kan kepalanya (berzikir sama la tu agaknya) tapi kejap je pastu sambung dikir barat semula..hari ni Ammar cuba untuk tenangkan adik dia (mood Ammar baik hari ni)..

1st thing yang dia buat ..dia panggil adik!adik!pastu baby Amir..umi baby Amir...(adik buat tak layan masih dgn dikir baratnya)..

2nd wawawawa tu ulan!wawawawa tu ulan! (adik duduk diam sket tengok)..

3th oo pok oo pok amai amai...pu pu pu...upah susu...de..adik angan angis umi keje! sambil tepuk tangan (yang ini adik suka,sengih je tengok..umi pun sengih jugak)..

saya perhatikan Ammar dah semakin pandai bercakap walaupun pelat..vocab pun semakin hari semakin bertambah..cuma blaja yang ini lupa yang itu..blaja itu lupa yang ini...untuk peringkat awal saya kira itu perkara biasa.

bila saya pergi mandi, saya pesan Ammar tengokkan adik,jangan buat adik,umi mandi sekejap je..kuar bilik air tengok dua2 main di bawah meja...sempat lagi snap!



Kemudian saya bergegas bersiap untuk hantar anak ke rumah pengasuh dan ke opis..dalam kereta Amir masih meneruskan dikir baratnya...sabau je la

5 ulasan:

Nurul berkata...

pasai apa adik asyik dikir barat je..apa yg xkena..sakit nak tumbuh gg lagi ke???kecian dia...huhuhuhu......

ammar pandai ckp, kecoh la umah tu dgn sore dia....baru la ummi xsunyi..

ok dh ke BB tu???bulan2 jgn lupa bayar ya....kang nama den plk blacklist......

mak uda berkata...

ye kot gigi bawah dia dah tumbuh jadi bawah ada 2..atas sebelah tu dah bengkak2..kira 4 btg gigi la

yup ari2 ajak borak skang ni mcm2 nak citer ada aku paham ada tidak..

Nurul berkata...

bgs2......kena banyak bercakap dgn dia...kalu rasa rajin tu ce try speak english wit ammar..so he can learn some english word... =))

mak uda berkata...

ish pandai apa..don't adik don't...don't sambil angkat jari telunjuk goyang2 lagi don't..one tu three four six even eit nine ten!

mak uda berkata...

ish pandai apa..don't adik don't...don't sambil angkat jari telunjuk goyang2 lagi don't..one tu three four six even eit nine ten!