Selasa, 30 Jun 2009

Kasihannnnnnn abi..

Kasihan abi sudah la keje syif malam,hari ni terpaksa menjaga anak seharian pasal pengasuh mintak cuti ada urusan nak p EPF. Semalam petang masa abi ambil anak, pengasuh mintak tolong sangat2 KATANYA...jadi pagi ni abi sangat mengantuk tak tau la mcm mana kat rumah tu, umi nak bercuti pun baru je bercuti panjang..
gtg sat nanti sambung citer
JOM SAMBUNG BALIK CITER..
Tengahari ni saya balik ..tapau nasi kemudian balik buka je pintu 2 orang budak itu semua melopong mulut..abi melopong jugak tapi sekali dengan bunyi!! (tido!)..Ammar tengah mengodek bekas ubat nyamuk,adik plak tengah meniarap di atas debu2 ubat nyamuk yang telah digodek oleh Ammar..hanginnnnnyaaa umi...dah ler rumah mcm tongkang pecah..lepas kemas (eh !kat mana saya letak bekas ubat nyamuk tu yer tak boleh nak ingat..) saya suapkan Ammar makan dan adik sekali (nasib la dik,nak jugak makan nasi abg jgn sembelit sudah le)..Abi bagitau amir tak mau makan buburnya..ditolak2 dengan lidah,agaknya dah boring makan bubur kurma dan kacang..petang nanti umi buat bubur ikan plak.
Lepas selesai bagi makan, saya bergegas plak angkat kain dan jemur kain yang dah dibasuh bagi tadi..cuaca pun panas hari ni harap2 kain semua boleh kering walaupun lewat menjemurnya..masuk dalam umah wahhhhhhhhh Ammar dah menjadikan rumah seperti tongkang pecah sekali lagi,diangkut semua barang mainan dan dilambakkan di depan adik nya..sabarla wahai hati..saya bergegas plak mandi dan solat..sebelum ke opis saya kemaskan semua barang mainan,basikal dan walker adik dimasukkan semua ke dalam bilik dan bilik ditutup.
Saya bertolak ke opis dengan abi sedang membuat susu untuk paksa kedua2 budak itu tidur.
On da way ke opis saya dah buat satu kesilapan masa drive, masa nak tukar lane masuk ke opis..saya terhimpit sedikit kereta disebelah..ketenya terlalu relaks cara pembawaannya (slow sangat) ..kena honnnnnnnnn berdebar jugak saya nasib baik tak ada apa2...tadi sebelum bawak kereta saya lupa baca bismillah + doa agaknya..saya masih lagi terlupa ada ke tidak saya membacanya!

3 ulasan:

×÷·.·»BèCå_$åK†i«·.·÷×™ berkata...

asyik xtau bwk keta je hang nie...g kija bwk keta sorong sudah...
confirm x menbahayakan diri..
dh bakpe umi jd blur sgt nie :)) jangkit dgn amir ke =))

mak uda berkata...

HAHAHAHA BUDAK NI MEMANG NAK KENA SEKEH!LORAT LA HANG..YE KOT JANGKIT DGN AMIR

×÷·.·»BèCå_$åK†i«·.·÷×™ berkata...

xtakut....lalalallala