Jumaat, 26 Jun 2009

Aktiviti melalak lagi

Hari ini aktiviti melalak bermula lagi,setelah sekian lama tak berkareoke dengan si anna..hehehe aktiviti di hari jumaat,rehat kan panjang..seronok juga lama tak menyanyi walaupun sebenarnya hati saya nak terus membaca blog http://kisahdengananak.blogspot.com tu...teruja betul membacanya..susunan bahasanya bagus dan ada info dan kisah lucu jugak tentang anak2..rasa nak berkenalan je dengan penulis blog tersebut hehehehe (sapa berminat nak tau silalah surf)
Kareoke hari ini teruja dengan pilihan lagu kak N..apa tajuk nya dah lupa nyanyian noraniza idris..lagu lama yang kecik2 dulu suka jugak dengar..akhirnya bukan kak N yang nyanyi alih2 saya dah ambik mic dari kak N dan nyanyi dengan si Sara..hik hik hik..lirik nya lebey kurang mcm ni yang saya ingat la..

"engkau kagum melihat sikap ku yang tenang selalu
tapi hakikatnya ku amat kecewa dalam senyum ku sengsara........
usah berkirim salam melalu teman mu
usah bertanya lagi tentang diriku
usah di ungkit2 kisah nan lalu
usah kau kenangkan saat2 manis yang pedih menghiris
masih kau terlalu ku sayangi
walau aku ingin kau kembali
namun kerna harga diri
biarlah ku pendam hasrat hati......."

chewahhhhhhhh..terkenang ku di masa lalu! (poyo aaa!!!)..lenkali kalau p melalak lagi boleh pilih lagu ni ..

Hari ni jugak tiba2 saya terkenangkan sikap saya semalam pada si ammar,rasa kesian menimbun2 plak di hati saya pada si ammar...dia buat perangai bila abinya balik dari keje..asalnya nampak kotak air soya dan bungkusan makanan..nak minum air! saya pun bergegas buat soya+herbal life (coklat) untuk dia,kemudian nak makan pulak..menangis jugak tapi saya terpaksa pekak kan telinga sebab nak solat maghrib.saya tak bagi abi dia suapkan sebab kalau makan dengan abi,dia akan paksa abi ambil bekas dan sudu nak makan sendiri..akhirnya dia tak makan tapi akan membuat aktiviti main masak2!abis solat saya suapkan makan tapi macam biasa entah apa yang tak kena antara dia dan abinya dia menangis..sakan menangis sambil duduk dalam walker adik plak tu..hati saya dah panas..saya angkat penyangkut baju ugut nak rotan dia dan suruh diam..terpaksa la dia tahan nangis,berombak2 dada tahan nangis..kesian juga...lepas tu abinya datang pujuk..sesi menangis si ammar tak abis di situ, lepas saya terlelap masa menyusukan si amir dan amir pun tido,kami dikejutkan semula dengan tangisan ammar..dalam keadaan blur saya naik ke atas tanya kenapa?tengok dia dah menangis sambil meniarap atas lantai mintak abi tukar pakai seluar nak pergi jalan..alan!alan!..saya dah tak kuasa nak melayan!!!!!hai entahla penin sekali la dengan si ammar,perangainya kadang mcm saje untuk menarik perhatian dan suka memaksa orang ikut cakap dia,tak di ikut akan mula lah enjin air matanya..saya cuba jadi umi yang bersabar tapi selalunya saya kurang sabar berbanding abi nya..manjanya memang melebihi adik nya..dan adik sememangnya selalu beralah dengan abang, tapi adik pun kadang2 tak sabar jugak geram dengan perangai abang menjadkan si amir sekarang dah pandai tarik rambut abangnya dengan penuh perasaan..ntahla labu..

3 ulasan:

×÷·.·»BèCå_$åK†i«·.·÷×™ berkata...

dh marah pergi pujuk plk..tok ckp jgn cmtu , anti dia manja xmo dgr ckp...:-w kamu nie...
ammar ngada, sian ke gemuk...dh la blur :))

Hanuni&Safian berkata...

sekeh kang mak nurui ni..entah la si ammar yasir ittewww..abi tak sampai hati suara umi volume 5 biler maroh..

×÷·.·»BèCå_$åK†i«·.·÷×™ berkata...

volume 5 =)) up lagi jd volume 7...pastu blh la ganti tarzan =))